Luleå tekniska universitet
hemsidan sök kontakta oss student
Studiehandboken 1998/99


Ind ekonomi och samhällsvetenskap

IEM327 Marketing Management 5.0 poäng

ÄMNE (enl SCB)
Industriell marknadsföring

NIVÅ/DJUP
B G

PROGRAM/TIDSPERIOD
Ek / Lp II

SPRÅK:

EXAMINATOR
Esmail Salehi-Sangari Tf prof

FASTSTÄLLD
Kursplanen är fastställd 980216 att gälla från höstterminen -98

FÖRKUNSKAPSKRAV
Företagsekonomi B eller motsvarande.

MÅL
Kursens mål är att
- utöka kursdeltagarnas förmåga avseende tillämpat beslutsfattande, genom att utforma och
försvara marknadsföringsbeslut baserade på realistiska problem med begränsad tillgång på information.
- utveckla ett systematiskt angreppssätt vid analys av marknadsföringssituationer.

INNEHÅLL
Kursen behandlar ledning av marknadsföringsfunktionen i företag. Primärt behandlas begrepp och teorier som utgör grunden för beslutsfattande inom marknadsföring. Med dessa begrepp och teorier som grund behandlas sedan analys och förståelse av komplexa marknadsföringssituationer.

UNDERVISNING
Föreläsningar/lektioner, seminarier, handledning och praktikfall.

EXAMINATION
Examination sker genom skriftligt prov, samt redovisning av praktikfall. En förutsättning för godkänt resultat är närvaro på obligatoriska närvarotillfällen.
KURSENS BETYGSKALA: U; G; VG

MOMENT/PROV
Obligatoriska prov och uppgifter 5.0poäng

LITTERATUR
Meddelas senare.

Gäller för läsåret 1998/99.
Aktuella versionen innevarande läsår:http://www.luth.se/stuka

Ansvarig för sidan: Karin.Lindholm@dc.luth.se


Universitetet | Student | Forskning | Sök | Kontakta oss | In English


LULEÅ TEKNISKA UNIVERSITET
Universitetsområdet, Porsön, 971 87 Luleå. Tel. 0920-91 000, fax 0920-91 399
Last edited 1998-12-16