Luleå tekniska universitet
hemsidan sök kontakta oss student
Studiehandboken 1998/99


Ind ekonomi och samhällsvetenskap

IEM321 Marknadsföring av tjänster 5.0 poäng

ÄMNE (enl SCB)
Industriell marknadsföring

NIVÅ/DJUP
B G

PROGRAM/TIDSPERIOD
Ek / Lp I

SPRÅK: Engelska/Svenska

EXAMINATOR
Esmail Salehi-Sangari Tf prof

FASTSTÄLLD
Kursplanen är fastställd 980216 att gälla från höstterminen -98

FÖRKUNSKAPSKRAV
Företagekonomi B eller motsvarande.

MÅL
Kursens mål är att ge kunskaper om konstruktion, produktion och marknadsföring av tjänster

INNEHÅLL
Kursen behandlar marknadsföring av tjänster utifrån olika infallsvinklar. Såväl konstruktion som produktion och marknadsföring av tjänster analyseras ur både kundens och de producerande företagets perspektiv. Förhållandet emellan extern, intern och interaktiv marknadsföring behandlas också. Centralt tema i kursen är tjänstekvalitet.


UNDERVISNING
Föreläsningar/lektioner, seminarier, handledning, gruppuppgifter, praktikfall och projektarbeten.

EXAMINATION
Examination sker genom skriftligt prov, samt redovisning av gruppuppgifter, praktikfall och projektarbete. En förutsättning för godkänt resultat är närvaro på obligatoriska närvarotillfällen.
KURSENS BETYGSKALA: U,G,VG

MOMENT/PROV
O Obligatoriska prov och uppgifter 5.0poäng

LITTERATUR
Meddelas senare.

Gäller för läsåret 1998/99.
Aktuella versionen innevarande läsår:http://www.luth.se/stuka

Ansvarig för sidan: Karin.Lindholm@dc.luth.se


Universitetet | Student | Forskning | Sök | Kontakta oss | In English


LULEÅ TEKNISKA UNIVERSITET
Universitetsområdet, Porsön, 971 87 Luleå. Tel. 0920-91 000, fax 0920-91 399
Last edited 1998-12-16