Luleå tekniska universitet
hemsidan sök kontakta oss student
Studiehandboken 1998/99


Ind ekonomi och samhällsvetenskap

IEM309 Examensarbete CII, marknadsföringsinriktning 10.0 poäng

ÄMNE (enl SCB)
Industriell marknadsföring

NIVÅ/DJUP
C K

PROGRAM/TIDSPERIOD
Ek / Åk3 Lp IV

SPRÅK: Engelska/Svenska

EXAMINATOR
Esmail Salehi-Sangari Tf prof

FASTSTÄLLD
Kursplanen är fastställd 980216 att gälla från höstterminen -98

FÖRKUNSKAPSKRAV
Företagsekonomi C I, marknadsföringsinriktning eller motsvarande.

MÅL
Studenterna ska i examensarbetet lösa ett problem av ostrukturerad natur genom att tillämpa och fördjupa förvärvade kunskaper i företagsekonomi.

INNEHÅLL
Examensarbetet är ett självständigt arbete som utförs av en eller två studenter. Arbetet ska utföras med vetenskaplig metod och anknyta till för problemområdet relevant företagsekonomisk teori. Arbetet ska redovisas i en skriftlig rapport.

UNDERVISNING
Seminarier och handledning.

EXAMINATION
Arbetet utförs enligt "Rutiner för utförande och handledning av examensarbete i företagsekonomi" (IES).

För att examensarbetet ska godkännas erfordras att studenten utöver den egna skriftliga rapporten;
- försvarar det egna arbetet muntligt vid ett slutseminarium
- opponerar på ett annat examensarbete (skriftligt och muntligt)
- är medopponent på två examensarbeten (skriftligt och muntligt)
KURSENS BETYGSKALA: U,G,VG

MOMENT/PROV

Examensarbete, marknadsföring 10.0poäng

LITTERATUR
Meddelas senare.

Gäller för läsåret 1998/99.
Aktuella versionen innevarande läsår:http://www.luth.se/stuka

Ansvarig för sidan: Karin.Lindholm@dc.luth.se


Universitetet | Student | Forskning | Sök | Kontakta oss | In English


LULEÅ TEKNISKA UNIVERSITET
Universitetsområdet, Porsön, 971 87 Luleå. Tel. 0920-91 000, fax 0920-91 399
Last edited 1998-12-16