Luleå tekniska universitet
hemsidan sök kontakta oss student
Studiehandboken 1998/99


Ind ekonomi och samhällsvetenskap

IEM017 Vetenskaplig metod T 4.0 poäng

ÄMNE (enl SCB)
Industriell marknadsföring

NIVÅ/DJUP
D M

PROGRAM/TIDSPERIOD
/ Lp II

SPRÅK: Svenska

EXAMINATOR
Lennart Persson Univ lekt

FASTSTÄLLD
Kursplanen är fastställd 980216 att gälla från höstterminen -98

FÖRKUNSKAPSKRAV


MÅL
Studenten skall efter avslutad kurs
- kunna tillämpa vetenskaplig metod på företagsekonomiska problemställningar
- självständigt kunna kritiskt granska och bedöma vetenskapliga arbeten med
företagsekonomisk inriktning


INNEHÅLL
I föreläsningar kommer forsknings- och undersökningsansatser samt datainsamlingsmetoder att behandlas. I laborationer analyseras och diskuteras aktuella företagsekonomiska forskningsrapporter. Metodtillämpningar på företagsekonomiska problemställningar kommer att genomföras i form av självständiga arbeten.

UNDERVISNING
Föreläsningar/lektioner, seminarier, handledning, gruppuppgifter, övningar/laborationer och projektarbeten.

EXAMINATION
Examination sker genom skriftligt prov, samt redovisning av gruppuppgifter och projektarbete. En förutsättning för godkänt resultat är närvaro på obligatoriska närvarotillfällen.
KURSENS BETYGSKALA: U,3,4,5

MOMENT/PROV
Tentamen, obl prov och uppgifter 4.0poäng

LITTERATUR
Meddelas senare.

Gäller för läsåret 1998/99.
Aktuella versionen innevarande läsår:http://www.luth.se/stuka

Ansvarig för sidan: Karin.Lindholm@dc.luth.se


Universitetet | Student | Forskning | Sök | Kontakta oss | In English


LULEÅ TEKNISKA UNIVERSITET
Universitetsområdet, Porsön, 971 87 Luleå. Tel. 0920-91 000, fax 0920-91 399
Last edited 1998-12-16