Svenska Studiehandboken kurser
Ind ekonomi och samhällsvetenskap
IEM317 Examensarbete DII, Marknadsföringsinriktning 10.0 Poäng
THIS PAGE IS ALSO AVAILABLE IN ENGLISH
Ämne (enl SCB)
Företagsekonomi
Nivå/Djup
D/61-80 (M Kandidat)
Program/Tidsperiod
/ Lp II
SPRÅK: Engelska/Svenska
EXAMINATOR
Esmail Salehi-Sangari Tf prof
FASTSTÄLLD
Kursplanen är fastställd 970215 att gälla från höstterminen -97.
FÖRKUNSKAPSKRAV
Företagsekonomi C och D I.
MÅL
Studenten ska i examensarbetet lösa ett problem av ostrukturerad natur genom att tillämpa och fördjupa förvärvade kunskaper i företagsekonomi.
INNEHÅLL
Examensarbetet är ett självständigt arbete som utförs av en eller två studenter. Arbetet ska utföras med vetenskaplig metod och anknyta till för problemområdet relevant företagsekonomisk teori. Arbetet ska
redovisas i en skriftlig rapport.
UNDERVISNING
Undervisning sker i form av handledning i seminarieform och/eller individuell handledning
EXAMINATION
Arbetet utförs enligt "Rutiner för utförande och handledning av examensarbete i företagsekonomi" (IES).
För att examensarbete ska godkännas erfordras att studenten utöver den egna skriftliga rapporten;
- försvarar det egna arbetet muntligt vid ett slutseminarium
- opponerar på ett annat examensarbete (skriftligt och muntligt)
- är medopponent på två examensarbeten (skriftligt och muntligt)
KURSENS BETYGSKALA: U, G, VG
MOMENT/PROV
Examensarbete, marknadsföring 10.0 Poäng
LITTERATUR
ÖVRIGT
Last modified: 97-12-03
Tillbaka till institutions meny