Svenska Studiehandboken kurser
Ind ekonomi och samhällsvetenskap
IEM022 Seminarier i industriell marknadsföring 4.0 Poäng
THIS PAGE IS ALSO AVAILABLE IN ENGLISH
Ämne (enl SCB)
Industriell ekonomi
Nivå/Djup
D/61-80 (M Kandidat)
Program/Tidsperiod
I / Lp IV
SPRÅK: Engelska/Svenska
EXAMINATOR
Esmail Salehi-Sangari Tf prof
FASTSTÄLLD
FÖRKUNSKAPSKRAV
IEM008, IEM002 samt IEM006. Studenter som valt att utföra examensarbete inom industriell marknadsföring har företräde till kursen. Kursen har begränsat deltagarantal.
MÅL
Kursens mål är att ge fördjupade kunskaper inom området industriell marknadsföring, samt att ge deltagarna möjlighet att speciellt fokusera och fördjupa sina kunskaper inom de områden som deltagarna valt för sina examensarbeten.
INNEHÅLL
Kursen genomförs som en serie föreläsningar och seminarier som inleds med generella teorier och modeller inom industriell marknadsföring. I kursens senare del fokuseras teoribildning och modeller inom de områden som deltagarna valt för sina examensarbeten.
UNDERVISNING
Undervisningen sker i form av föreläsningar och seminarier.
EXAMINATION
Examination sker genom muntlig och skriftlig redovisning av artiklar, modeller och teoriområden. En förutsättning för godkänt resultat är närvaro på obligatoriska moment.
KURSENS BETYGSKALA: U,3,4,5
MOMENT/PROV
Obligatoriska moment 4.0 Poäng
LITTERATUR
Meddelas under kursen
ÖVRIGT
Last modified: 97-12-03
Tillbaka till institutions meny