Svenska Studiehandboken kurser

Ind ekonomi och samhällsvetenskap

IEM022 Seminarier i industriell marknadsföring 4.0 Poäng

THIS PAGE IS ALSO AVAILABLE IN ENGLISH

Ämne (enl SCB)
Industriell ekonomi

Nivå/Djup
D/61-80 (M Kandidat)

Program/Tidsperiod
I / Lp IV

SPRÅK: Engelska/Svenska

EXAMINATOR
Esmail Salehi-Sangari Tf prof

FASTSTÄLLD


FÖRKUNSKAPSKRAV
IEM008, IEM002 samt IEM006. Studenter som valt att utföra examensarbete inom industriell marknadsföring har företräde till kursen. Kursen har begränsat deltagarantal.

MÅL
Kursens mål är att ge fördjupade kunskaper inom området industriell marknadsföring, samt att ge deltagarna möjlighet att speciellt fokusera och fördjupa sina kunskaper inom de områden som deltagarna valt för sina examensarbeten.

INNEHÅLL
Kursen genomförs som en serie föreläsningar och seminarier som inleds med generella teorier och modeller inom industriell marknadsföring. I kursens senare del fokuseras teoribildning och modeller inom de områden som deltagarna valt för sina examensarbeten.

UNDERVISNING
Undervisningen sker i form av föreläsningar och seminarier.

EXAMINATION
Examination sker genom muntlig och skriftlig redovisning av artiklar, modeller och teoriområden. En förutsättning för godkänt resultat är närvaro på obligatoriska moment.
KURSENS BETYGSKALA: U,3,4,5

MOMENT/PROV

Obligatoriska moment                                        	  4.0	Poäng

LITTERATUR
Meddelas under kursen

ÖVRIGT


Last modified: 97-12-03
Tillbaka till institutions meny