Svenska Studiehandboken kurser
Ind ekonomi och samhällsvetenskap
IEM013 Introduktion till marknadsföring 2.0 Poäng
THIS PAGE IS ALSO AVAILABLE IN ENGLISH
Ämne (enl SCB)
Övriga ämnen
Nivå/Djup
A/0-40 (G Grund)
Program/Tidsperiod
M4Pt / Lp I
SPRÅK: Svenska
EXAMINATOR
Esmail Salehi-Sangari Tf prof
FASTSTÄLLD
Kursplanen är fastställd 970215 att gälla från höstterminen -97
FÖRKUNSKAPSKRAV
IEF 001.
MÅL
Kursen skall ge en introduktion till marknadsföringens grunder. OBS! Kursen ger ej de förkunskaper som krävs för IEM002, IEM006, IEM010 och IEM015 .
INNEHÅLL
I kursen ges en introduktion till ämnet marknadsföring. Skillnaden mellan konsumentmarknadsföring, industriell marknadsföring och marknadsföring av tjänster kommer också att belysas.
UNDERVISNING
Undervisningen består av föreläsningar och seminarier. Dessutom ingår ett obligatoriskt praktikfall/projektarbete.
EXAMINATION
Kurslitteraturen examineras genom en skriftlig tentamen med differentierade betyg. För godkänt på kursen krävs även närvaro och aktivt deltagande på seminarier samt författande och presentation av praktikfall/projektarbete.
KURSENS BETYGSKALA: U,3,4,5
MOMENT/PROV
Praktikfall/projektarb/seminarier 0.5 Poäng
Tentamen 1.5 Poäng
LITTERATUR
Axelsson, B (1996): Professionell marknadsföring, Studentlitteratur
ÖVRIGT
Last modified: 97-12-03
Tillbaka till institutions meny