Engelska Studiehandboken kurser
Dept. of Education and Teaching Methods
PÄS013 Morals and Ethics for Children 7.5 ECTS credits
DENNA SIDA FINNS OCKSÅ PÅ SVENSKA
General information about studying at Luleå university
TIMEPERIOD: Q2, Q4
LANGUAGE: Swedish
EXAMINER
Majvor Ekberg Univ adj
PREREQUISITES
General eligibility for higher education studies.
COURSE AIM
The students should:
-have knowledge about issues of ethics, morals and faith from different cultures - values, rules, standards,
-develop their own cultural identity,
-have methods and skills to work with issues of values.
CONTENTS
The Christianity and basic concepts and forms of expression of other religions and their significance for the community and the individual man. Traditions. Rites. Texts. Pictures. Music.
Moral and Ethics for children.
Cultural heredity.
Cultural identity.
The processe of socializations.
TEACHING
Lectures, seminars, literature studies, group practices and field studies.
EXAMINATION
Individual evaluations at assessments and seminars.
COURSE GRADE SCALE: Fail, Pass.
ITEMS/CREDITS
Degree project 1.5ECTS
Morals and ethics for children 6.0ECTS
COURSE LITTERATURE
Carlander, M (1993). Att fråga om livet. Livet, tron och myterna. Liber Utbildning.
Franck, O. (1993). Etik , moral och mening. En introduktion till studiet av etik. Stockholm.
Nylund, B. (1994).Utblick och insikt. Ett studiematerial om livsåskådningsfrågor. Stockholm: Utbildningsförlaget Brevskolan.
Skapande Vetande nr. 25. (1994).Vår syn på saken. Barn skriver om livsfrågor. Urval och kommentarer av Birgitta Hjelm, Inger Green, Ingrid Westerlund. Linköpings universitet, Lärarutbildningen.
Wener, I. (red). (1994). Uppväxt i andra länder. En grund för mångkulturellt arbete i skola och skolbarnsomsorg. Ensac Sweden och Liber Utbildning AB.
Artiklar /Kompendier från respektive ämnesområde. Musik, Bild, Litteratur.
REFERENSLITTERATUR
Åstedt, I. (Huvudred). (1994). Bakom bergen lämnade vi allt. Antologi om flyktningbarn och deras föräldrar. Liber Utbildning.
REMARKS
Last modified : 97-12-02
Further information:
Back to department menu