Svenska Studiehandboken kurser
Pedagogik och ämnesdidaktik
PÄP626 Problembaserat lärande 5.0 Poäng
THIS PAGE IS ALSO AVAILABLE IN ENGLISH
Program/Tidsperiod
Fristående / HT-97
SPRÅK: Svenska
EXAMINATOR
Gunilla Johansson Univ lekt
FASTSTÄLLD
Kursplanen är fastställd av Institutionen för pedagogik och ämnesdidaktik 1997-02-14 att gälla tills vidare.
FÖRKUNSKAPSKRAV
Högskoleexamen med pedagogisk inriktning eller motsvarande.
MÅL
Deltagarna ska efter avslutad kurs ha fördjupade kunskaper i teori och praktik i problembaserat lärande.
INNEHÅLL
Kursen fokuserar lärandet som kunskapsområde.
Lärande som process
Strategier för förändring
Eget arbete
UNDERVISNING
Uppläggningen är problembaserad och utgår från deltagarnas tidigare erfarenheter. Undervisningen består av litteraturstudier, seminarier och eget arbete.
EXAMINATION
Examination sker genom skriftlig och muntlig tentamen, individuellt och i grupp.
KURSENS BETYGSKALA: U, G.
MOMENT/PROV
Eget arbete 2.0 Poäng
Strategier för förändring 1.0 Poäng
Lärande som process 2.0 Poäng
LITTERATUR
Kurslitteraturen bestäms vid kursstarten av deltagarna tillsammans med examinator.
ÖVRIGT
RESURSER: Ped 5p.
Last modified: 97-06-05by
Jan Lindberg
Further information:
Tillbaka till institutions meny