Svenska Studiehandboken kurser

Pedagogik och ämnesdidaktik

PÄP626 Problembaserat lärande 5.0 Poäng

THIS PAGE IS ALSO AVAILABLE IN ENGLISH

Program/Tidsperiod

Fristående / HT-97

SPRÅK: Svenska

EXAMINATOR
Gunilla Johansson Univ lekt

FASTSTÄLLD
Kursplanen är fastställd av Institutionen för pedagogik och ämnesdidaktik 1997-02-14 att gälla tills vidare.

FÖRKUNSKAPSKRAV
Högskoleexamen med pedagogisk inriktning eller motsvarande.

MÅL
Deltagarna ska efter avslutad kurs ha fördjupade kunskaper i teori och praktik i problembaserat lärande.

INNEHÅLL
Kursen fokuserar lärandet som kunskapsområde. Lärande som process Strategier för förändring Eget arbete

UNDERVISNING
Uppläggningen är problembaserad och utgår från deltagarnas tidigare erfarenheter. Undervisningen består av litteraturstudier, seminarier och eget arbete.

EXAMINATION
Examination sker genom skriftlig och muntlig tentamen, individuellt och i grupp.
KURSENS BETYGSKALA: U, G.

MOMENT/PROV

Eget arbete                                                 	  2.0	Poäng
Strategier för förändring                                   	  1.0	Poäng
Lärande som process                                         	  2.0	Poäng

LITTERATUR
Kurslitteraturen bestäms vid kursstarten av deltagarna tillsammans med examinator.

ÖVRIGT
RESURSER: Ped 5p.

Last modified: 97-06-05by Jan Lindberg
Further information:
Tillbaka till institutions meny