Svenska Studiehandboken kurser

Ind ekonomi och samhällsvetenskap

IEM610 Reklam och kreativ annonsering 10.0 Poäng

THIS PAGE IS ALSO AVAILABLE IN ENGLISH

Program/Tidsperiod

/ LpI

SPRÅK: Engelska

EXAMINATOR
Esmail Salehi-Sangari Tf prof

FASTSTÄLLD
Kursplanen är fastställd 970215 att gälla från höstterminen -97

FÖRKUNSKAPSKRAV
Marknadsföring 5 poäng (Introduction to Marketing)

MÅL
Kursens mål är att - ge kunskap om annonserings roll inom marknadskommunikation - ge kunskap om annonserings kreativa aspekter inom olika media - ge kunskap om reklamforskning - ge kunskap om mediaplanering och budgetering för reklam - ge kunskap om hur man utvecklar en komplett reklamkampanj - ge kunskap om teamwork och presentationsteknik - ge kunskap om etik inom reklambranschen

INNEHÅLL
Kursen introducerar reklamindustrin och de kreativa aspekterna av reklamindustrin . Teori om reklamutformning används aktivt genom att utforma och producera reklam för olika media. Klassen delas upp i olika grupper som blir reklambyråer med "riktiga" kunder (eller med case studies).

UNDERVISNING
Undervisning sker i form av lektioner där delar av litteraturen genomgås samt gruppövningar där utformning av reklamkampanj sker. Kursen ges på engelska.

EXAMINATION
Minipresentationer under kursen samt en slutpresentation av reklamkampanjen vid kursens slut. För godkänt på kursen krävs deltagande på lektionerna samt godkänt på presentationernas skriftliga samt muntliga delar. För studerande som inte godkänns vid ordinarie provtillfälle anordnas ytterligare minst ett provtillfälle under läsåret.
KURSENS BETYGSKALA: U,G,VG

MOMENT/PROV

Obligatoriska moment                                        	 10.0	Poäng

LITTERATUR
Meddelas senare.

ÖVRIGT


Last modified: 97-06-05by Jan Lindberg
Tillbaka till institutions meny