Svenska Studiehandboken kurser

Ind ekonomi och samhällsvetenskap

IEM324 Företagsekonomi CI-marknadsföring 10.0 Poäng

THIS PAGE IS ALSO AVAILABLE IN ENGLISH

Program/Tidsperiod

Ek / Lp III

SPRÅK: Engelska/Svenska

EXAMINATOR
Esmail Salehi-Sangari Tf prof

FASTSTÄLLD
Kursplanen är fastställd 970215 att gälla från höstterminen -97.

FÖRKUNSKAPSKRAV
Företagsekonomi B

MÅL
Kursens mål är att ge fördjupade kunskaper avseende marknadsföring inom industriella marknader och internationell marknadsföring.

INNEHÅLL
Moment 1, Industriell marknadsföring. Huvudmoment är marknadsbedömning, inköpsbeteende samt marknadsplanering. Momentet behandlar även faktorer såsom industriella nätverk etc. och deras inverkan på den industriella marknadsföringen. Moment 2, Internationell marknadsföring behandlar följande huvudområden: miljöfaktorer i internationell marknadsföring, internationella marknader, marknadsbeslut i internationell marknadsföring samt planering och kontroll.

UNDERVISNING
Föreläsningar och seminarier. Dessutom ingår obligatoriska projektarbeten och praktikfall.

EXAMINATION
Moment 1 examination sker genom skriftligt prov, projektarbeten och case studies. En förutsättning för godkänt resultat är närvaro på obligatoriska seminarier. Moment 2 examination sker genom skriftligt tentamen, projektarbeten och case studies. En förutsättning för godkänt resultat är närvaro på obligatoriska seminarier. För betyget VG på kursen som helhet krävs betyget VG på båda momenten.
KURSENS BETYGSKALA: U,G,VG

MOMENT/PROV

Internationell marknadsföring, obligatoriska moment         	  5.0	Poäng
Industriell marknadsföring, obligatoriska moment            	  5.0	Poäng

LITTERATUR
Haas, R.W: Business Marketing - A Managerial Approach, South-Western College Publishing, senaste upplagan. Artikelkompendium. Referenslitteratur: Chisnall, P.M.: Strategic Business Marketing, third edition Ytterligare litteratur tillkommer.

ÖVRIGT


Last modified: 97-06-05by Jan Lindberg
Tillbaka till institutions meny