Svenska Studiehandboken kurser

Ind ekonomi och samhällsvetenskap

IEM309 Examensarbete med marknadsföringsinriktning 10.0 Poäng

THIS PAGE IS ALSO AVAILABLE IN ENGLISH

Program/Tidsperiod

Ek / Åk3 Lp IV

SPRÅK: Engelska/Svenska

EXAMINATOR
Esmail Salehi-Sangari Tf prof

FASTSTÄLLD
Kursplanen är fastställd 970215 att gälla från höstterminen -97.

FÖRKUNSKAPSKRAV
Företagsekonomi C I.

MÅL
Studenterna ska i examensarbetet lösa ett problem av ostrukturerad natur genom att tillämpa och fördjupa förvärvade kunskaper i företagsekonomi.

INNEHÅLL
Examensarbetet är ett självständigt arbete som utförs av en eller två studenter. Arbetet ska utföras med vetenskaplig metod och anknyta till för problemområdet relevant företagsekonomisk teori. Arbetet ska redovisas i en skriftlig rapport.

UNDERVISNING
Undervisningen sker i form av handledning i seminarieform och/eller individuell handledning.

EXAMINATION
Arbetet utförs enligt "Rutiner för utförande och handledning av examensarbete i företagsekonomi" (IES). För att examensarbetet ska godkännas erfordras att studenten utöver den egna skriftliga rapporten; - försvarar det egna arbetet muntligt vid ett slutseminarium - opponerar på ett annat examensarbete (skriftligt och muntligt) - är medopponent på två examensarbeten (skriftligt och muntligt)
KURSENS BETYGSKALA: U,G,VG

MOMENT/PROV

Examensarbete, avd Industriell marknadsföring               	 10.0	Poäng

LITTERATUR
Backman J(1985): Att skriva och läsa vetenskapliga rapporter, Studentlitteratur, 71 sidor. IES-institutionen: Handledning för uppsatsskrivande och oppositioner, ca 10 sidor. Widersheim P F & Eriksson L T(1986): Att utreda och rapportera, Liber förlag, 150 sidor.

ÖVRIGT


Last modified: 97-06-05by Jan Lindberg
Tillbaka till institutions meny