Svenska Studiehandboken kurser

Ind ekonomi och samhällsvetenskap

IEM015 Service Marketing 4.0 Poäng

THIS PAGE IS ALSO AVAILABLE IN ENGLISH

Program/Tidsperiod

I4 / Lp III

SPRÅK: Engelska/Svenska

EXAMINATOR
Esmail Salehi-Sangari Tf prof

FASTSTÄLLD
Kursplanen är fastställd 970215 att gälla från höstterminen -97.

FÖRKUNSKAPSKRAV
IEM 008

MÅL
Kursens mål är att ge kunskaper om konstruktion, produktion och marknadsföring av tjänster.

INNEHÅLL
Kursen behandlar service management utifrån olika infallsvinklar. Såväl konstruktion som produktion och marknadsföring av tjänster analyseras ur både kundens och de producerande företagets perspektiv. Förhållandet emellan extern, intern och interaktiv marknadsföring behandlas också. Centralt tema i kursen är tjänstekvalitet.

UNDERVISNING
Kursen består av lektioner, seminarier och obligatoriska praktikfall/projektarbeten.

EXAMINATION
Examinationen sker dels genom skriftlig tentamen, dels skriftlig och muntlig presentation av ett projektarbete samt genom aktivt deltagande på obligatoriska seminarier.
KURSENS BETYGSKALA: U,3,4,5

MOMENT/PROV

Tentamen                                                    	  3.0	Poäng
Övningsuppgift/praktikfall                                  	  1.0	Poäng

LITTERATUR
C Hope & A Muhleman (1997): Service operations Management - strategy, design and delivery Prentice Hall.
Ref litteratur - Zeithaml/Bitner: Service Marketing, McGraw-Hill, Grönroos Service Management, ISL-förlag. Ytterligare litteratur tillkommer.

ÖVRIGT


Last modified: 97-06-05by Jan Lindberg
Tillbaka till institutions meny