Svenska Studiehandboken kurser
Ind ekonomi och samhällsvetenskap
IEM015 Service Marketing 4.0 Poäng
THIS PAGE IS ALSO AVAILABLE IN ENGLISH
Program/Tidsperiod
I4 / Lp III
SPRÅK: Engelska/Svenska
EXAMINATOR
Esmail Salehi-Sangari Tf prof
FASTSTÄLLD
Kursplanen är fastställd 970215 att gälla från höstterminen -97.
FÖRKUNSKAPSKRAV
IEM 008
MÅL
Kursens mål är att ge kunskaper om konstruktion, produktion och marknadsföring av tjänster.
INNEHÅLL
Kursen behandlar service management utifrån olika infallsvinklar. Såväl konstruktion som produktion och marknadsföring av tjänster analyseras ur både kundens och de producerande företagets perspektiv.
Förhållandet emellan extern, intern och interaktiv marknadsföring behandlas också. Centralt tema i kursen är tjänstekvalitet.
UNDERVISNING
Kursen består av lektioner, seminarier och obligatoriska praktikfall/projektarbeten.
EXAMINATION
Examinationen sker dels genom skriftlig tentamen, dels skriftlig och muntlig presentation av ett projektarbete samt genom aktivt deltagande på obligatoriska seminarier.
KURSENS BETYGSKALA: U,3,4,5
MOMENT/PROV
Tentamen 3.0 Poäng
Övningsuppgift/praktikfall 1.0 Poäng
LITTERATUR
C Hope & A Muhleman (1997): Service operations Management - strategy, design and delivery Prentice Hall.
Ref litteratur - Zeithaml/Bitner: Service Marketing, McGraw-Hill, Grönroos Service Management, ISL-förlag.
Ytterligare litteratur tillkommer.
ÖVRIGT
Last modified: 97-06-05by
Jan Lindberg
Tillbaka till institutions meny