Svenska Studiehandboken kurser

Ind ekonomi och samhällsvetenskap

IEI308 ISV BII - Informationsteknologi II 10.0 Poäng

THIS PAGE IS ALSO AVAILABLE IN ENGLISH

Program/Tidsperiod

ISV / Lp IV

SPRÅK: Engelska

EXAMINATOR
Donald de Raadt Prof

FASTSTÄLLD
Kursplanen är fastställd 1997-02-15 att gälla från höstterminen 1997

FÖRKUNSKAPSKRAV
Godkänt resultat på Informatik och Systemvetenskap A, 20 poäng eller motsvarande efter samråd med examinator.

MÅL
Kursens mål är att ge studenten á fördjupade kunskaper om informationsteknologiers olika möjligheter och begränsningar á förståelse för hur IT kan användas i ett multimodalt perspektiv á kunskap om olika ansatser vid utveckling av mjukvara á kunskap om konstruktion av mjukvara

INNEHÅLL
Kursen bygger på IT I vilken introducerar studenten till informationsteknologins grunder och sätter den i sitt sammanhang. IT II fokuserar på teknologin i sig och lägger tyngdpunkten på metodologi för konceptualisering och konstruktion av IT-applikationer. Multimodalt tänkande bidrar till att ge en djupare förståelse för användning, design och konstruktion samt för forskning och utveckling inom området. Mer specifikt á multimodal teori applicerad på utveckling och användning av IT-produkter á metoder för utveckling av IT-produkter á design och konstruktion av databassystem, expertsystem och multimediasystem

UNDERVISNING
Undervisningen sker i form av föreläsningar, laborationer och seminarier. Hela eller delar av kursen ges på engelska.

EXAMINATION
Examination sker i form av inlämningsuppgifter, presentationer, och tentamen. På kursen ges något av betygen Underkänd, Godkänd eller Väl godkänd.
KURSENS BETYGSKALA: U, G och VG

MOMENT/PROV

Tentamen                                                    	  6.0	Poäng
Seminarieuppgift                                            	  2.0	Poäng
Laboration                                                  	  2.0	Poäng

LITTERATUR
Kurslitteratur meddelas senare Material som refereras i samband med undervisningen tillkommer

ÖVRIGT


Last modified: 97-06-05by Jan Lindberg
Tillbaka till institutions meny