Svenska Studiehandboken kurser

Ind ekonomi och samhällsvetenskap

IEM321 Marknadsföring av tjänster 5.0 Poäng

THIS PAGE IS ALSO AVAILABLE IN ENGLISH

Ämne (enl SCB)
Företagsekonomi

Nivå/Djup
C/41-60 (K Kandidat)

Program/Tidsperiod
Ek / Lp I

SPRÅK: Engelska/Svenska

EXAMINATOR
Esmail Salehi-Sangari Tf prof

FASTSTÄLLD
Kursplanen är fastställd 970215 att gälla från höstterminen -97.

FÖRKUNSKAPSKRAV
Företagekonomi B

MÅL
Kursens mål är att ge kunskaper om konstruktion, produktion och marknadsföring av tjänster

INNEHÅLL
Kursen behandlar service management utifrån olika infallsvinklar. Såväl konstruktion som produktion och marknadsföring av tjänster analyseras ur både kundens och de producerande företagets perspektiv. Förhållandet emellan extern, intern och interaktiv marknadsföring behandlas också. Centralt tema i kursen är tjänstekvalitet.

UNDERVISNING
Kursen består av lektioner, seminarier och obligatoriska praktikfall/projektarbeten

EXAMINATION
Examinationen sker dels genom skriftlig tentamen, dels skriftlig och muntlig presentation av ett projektarbete samt genom aktivt deltagande på obligatoriska seminarier.
KURSENS BETYGSKALA: U,G,VG

MOMENT/PROV

Tentamen                                                    	  3.0	Poäng
Projektarbete, seminariedeltagande                          	  2.0	Poäng

LITTERATUR
Hope,C & Muhleman, A (1997):Service Operations Management. Strategy,design and delivery, Prentice Hall Referenslitteratur: Zeithaml/Bitner: Service Marketing, McGraw-Hill Grönroos: Service Management, ISL-förlag Ytterligare litteratur tillkommer.

ÖVRIGT


Last modified: 97-12-03
Tillbaka till institutions meny