Svenska Studiehandboken kurser

Ind ekonomi och samhällsvetenskap

IEM317 Examensarbete DII, Marknadsföringsinriktning 10.0 Poäng

THIS PAGE IS ALSO AVAILABLE IN ENGLISH

Ämne (enl SCB)
Företagsekonomi

Nivå/Djup
D/61-80 (M Kandidat)

Program/Tidsperiod
/ Lp II

SPRÅK: Engelska/Svenska

EXAMINATOR
Esmail Salehi-Sangari Tf prof

FASTSTÄLLD
Kursplanen är fastställd 970215 att gälla från höstterminen -97.

FÖRKUNSKAPSKRAV
Företagsekonomi C och D I.

MÅL
Studenten ska i examensarbetet lösa ett problem av ostrukturerad natur genom att tillämpa och fördjupa förvärvade kunskaper i företagsekonomi.

INNEHÅLL
Examensarbetet är ett självständigt arbete som utförs av en eller två studenter. Arbetet ska utföras med vetenskaplig metod och anknyta till för problemområdet relevant företagsekonomisk teori. Arbetet ska redovisas i en skriftlig rapport.

UNDERVISNING
Undervisning sker i form av handledning i seminarieform och/eller individuell handledning

EXAMINATION
Arbetet utförs enligt "Rutiner för utförande och handledning av examensarbete i företagsekonomi" (IES). För att examensarbete ska godkännas erfordras att studenten utöver den egna skriftliga rapporten; - försvarar det egna arbetet muntligt vid ett slutseminarium - opponerar på ett annat examensarbete (skriftligt och muntligt) - är medopponent på två examensarbeten (skriftligt och muntligt)
KURSENS BETYGSKALA: U, G, VG

MOMENT/PROV

Examensarbete, marknadsföring                               	 10.0	Poäng

LITTERATUR


ÖVRIGT


Last modified: 97-12-03
Tillbaka till institutions meny