Svenska Studiehandboken kurser
Ind ekonomi och samhällsvetenskap
IEM309 Examensarbete med marknadsföringsinriktning 10.0 Poäng
THIS PAGE IS ALSO AVAILABLE IN ENGLISH
Ämne (enl SCB)
Företagsekonomi
Nivå/Djup
C/41-60 (K Kandidat)
Program/Tidsperiod
Ek / Åk3 Lp IV
SPRÅK: Engelska/Svenska
EXAMINATOR
Esmail Salehi-Sangari Tf prof
FASTSTÄLLD
Kursplanen är fastställd 970215 att gälla från höstterminen -97.
FÖRKUNSKAPSKRAV
Företagsekonomi C I.
MÅL
Studenterna ska i examensarbetet lösa ett problem av ostrukturerad natur genom att tillämpa och fördjupa förvärvade kunskaper i företagsekonomi.
INNEHÅLL
Examensarbetet är ett självständigt arbete som utförs av en eller två studenter. Arbetet ska utföras med vetenskaplig metod och anknyta till för problemområdet relevant företagsekonomisk teori. Arbetet ska redovisas i en skriftlig rapport.
UNDERVISNING
Undervisningen sker i form av handledning i seminarieform och/eller individuell handledning.
EXAMINATION
Arbetet utförs enligt "Rutiner för utförande och handledning av examensarbete i företagsekonomi" (IES).
För att examensarbetet ska godkännas erfordras att studenten utöver den egna skriftliga rapporten;
- försvarar det egna arbetet muntligt vid ett slutseminarium
- opponerar på ett annat examensarbete (skriftligt och muntligt)
- är medopponent på två examensarbeten (skriftligt och muntligt)
KURSENS BETYGSKALA: U,G,VG
MOMENT/PROV
Examensarbete, avd Industriell marknadsföring 10.0 Poäng
LITTERATUR
Backman J(1985): Att skriva och läsa vetenskapliga rapporter, Studentlitteratur, 71 sidor.
IES-institutionen: Handledning för uppsatsskrivande och oppositioner, ca 10 sidor.
Widersheim P F & Eriksson L T(1986): Att utreda och rapportera, Liber förlag, 150 sidor.
ÖVRIGT
Last modified: 97-12-03
Tillbaka till institutions meny