Svenska Studiehandboken kurser

Ind ekonomi och samhällsvetenskap

IEM101 Examensarbete med marknadsföringsinriktning 20.0 Poäng

THIS PAGE IS ALSO AVAILABLE IN ENGLISH

Ämne (enl SCB)
Övriga ämnen

Nivå/Djup
X

Program/Tidsperiod
IE, M, D / LpI-II

SPRÅK: Svenska

EXAMINATOR
Esmail Salehi-Sangari Tf prof

FASTSTÄLLD
Kursplanen är fastställd 970215 att gälla från höstterminen -97.

FÖRKUNSKAPSKRAV
Kurser i industriell ekonomi motsvarande obligatoriska kurser för specialiseringen mot industriell ekonomi eller industriell marknadsföring. Examinator bedömer om den studerande har tillräckliga förkunskaper för att påbörja examensarbetet.

MÅL
Studenterna ska i examensarbetet tillämpa och fördjupa förvärvade kunskaper i företagsekonomi genom arbete med ett ostrukturerat problem.

INNEHÅLL
Examensarbetet är ett självständigt arbete som utförs av en eller två studenter. Arbetet ska utföras med vetenskaplig metod och anknyta till för problemområdet relevant företagsekonomisk teori. Den totala arbetsinsatsen skall motsvara 4,5 månaders heltidsarbete. Ämnesvalet ska godkännas av studierektor, som därefter utser handledare. Student som påbörjat sitt examensarbete och inte slutfört detta inom 15 månader kan inte kräva att få fullgöra detta arbete.

UNDERVISNING
Undervisningen sker i form av grupp seminarier och/eller individuell handledning.

EXAMINATION
Arbetet utförs enligt avdelningen industriell marknadsförings rutiner för examensarbete. För att examensarbetet ska godkännas erfordras normal att studenten utöver den egna skriftliga rapporten; - redovisar det egna arbete muntligt och får opposition på det - opponerar vid presentation av ett examensarbete - deltar vid presentation av två examensarbeten .
KURSENS BETYGSKALA: U,G

MOMENT/PROV

Avslutat examensarbete                                      	 20.0	Poäng
Påbörjat examensarbete                                      	  0.0	Poäng

LITTERATUR


ÖVRIGT


Last modified: 97-12-03
Tillbaka till institutions meny