Svenska Studiehandboken kurser
Ind ekonomi och samhällsvetenskap
IEM008 Marknadsföring 4.0 Poäng
THIS PAGE IS ALSO AVAILABLE IN ENGLISH
Ämne (enl SCB)
Industriell ekonomi
Nivå/Djup
A/0-40 (G Grund)
Program/Tidsperiod
I1, M1,Ö1,Ö-brygg / LpIV
D4Ek,M4Ie / Lp I
SPRÅK: Svenska
EXAMINATOR
Esmail Salehi-Sangari Tf prof
FASTSTÄLLD
Kursplanen är fastställd 970215 att gälla från höstterminen -97.
FÖRKUNSKAPSKRAV
MÅL
Kursen skall ge grundläggande kunskaper i marknadsföring.
INNEHÅLL
Kursmoment Omfattning
Grundläggande marknadsföring 80%
Industriell marknadsföring 10%
Tjänstemarknadsföring 10%
I kursen ges de grundläggande kunskaperna i ämnet marknadsföring, främst utifrån
konsumentvarumarknaden. Vidare ges en introduktion i industriell marknadsföring och marknadsföring av tjänster.
UNDERVISNING
Undervisningen består av lektioner och redovisning av övningar. Deltagandet är obligatoriskt vid arbete med och redovisning av övningar.
EXAMINATION
Skriftliga tentamina med differentierade betyg samt godkända övningar. Rättning av tentamen enligt alternativ A i "Regler för tentamen".
KURSENS BETYGSKALA: U,3,4,5
MOMENT/PROV
Övrigt 1.0 Poäng
Tentamen 3.0 Poäng
LITTERATUR
Jobber, D (1995): Principles and Practice of Marketing, McGraw-Hill.
ÖVRIGT
Last modified: 97-12-03
Tillbaka till institutions meny