Svenska Studiehandboken kurser

Ind ekonomi och samhällsvetenskap

IEM004 Marknadsföring för arbetsmiljölinjen 2.0 Poäng

THIS PAGE IS ALSO AVAILABLE IN ENGLISH

Ämne (enl SCB)
Industriell ekonomi

Nivå/Djup
A/0-40 (G Grund)

Program/Tidsperiod
R4 / Lp II

SPRÅK: Svenska

EXAMINATOR
Esmail Salehi-Sangari Tf prof

FASTSTÄLLD
Kursplanen är fastställd 970215 att gälla från höstterminen -97.

FÖRKUNSKAPSKRAV


MÅL
Kursens mål är att ge studenten en introduktion till grundläggande begrepp inom marknadsföring, tjänstemarknadsföring och intern marknadsföring. Obs ! Kursen ger ej de förkunskaper som krävs för IEM002, IEM006, IEM010 och IEM015.

INNEHÅLL
á Grundläggande marknadsföring á Intern marknadsföring á Marknadsföring av tjänster Kursen ger grundläggande kunskaper mot bakgrund av olika synsätt på modern marknadsföring. Ett sådant synsätt är intern marknadsföring, där företaget försöker få en strategi eller ett arbetssätt accepterat inom den egna organisationen. Här beskrivs den interna marknadsföringen som ett led i den industriella marknadsföringen vilken syftar till långvariga och stabila affärsförbindelser mellan säljare och köpare. Marknadsföring av tjänster belyses utifrån dess betydelse vid industriell marknadsföring av både tjänster och varor, t.ex. i samband med systemförsäljning .

UNDERVISNING
Lektioner, praktikfall och seminarier

EXAMINATION
Godkända övningar och praktikfall. Obligatorisk närvaro 75% av den schemalagda tiden utöver seminarier. För kursen ges betyget Godkänd eller Underkänd.
KURSENS BETYGSKALA: U,G

MOMENT/PROV

Obligatoriska moment                                        	  2.0	Poäng

LITTERATUR
Litteratur meddelas senare.

ÖVRIGT


Last modified: 97-12-03
Tillbaka till institutions meny