Svenska Studiehandboken kurser

Ind ekonomi och samhällsvetenskap

IEM008 Marknadsföring 4.0 Poäng

THIS PAGE IS ALSO AVAILABLE IN ENGLISH

Program/Tidsperiod

I1, M1,Ö1,Ö-brygg / LpIV
D4Ek,M4Ie / Lp I

SPRÅK: Svenska

EXAMINATOR
Esmail Salehi-Sangari Tf prof

FASTSTÄLLD
Kursplanen är fastställd 970215 att gälla från höstterminen -97.

FÖRKUNSKAPSKRAV


MÅL
Kursen skall ge grundläggande kunskaper i marknadsföring.

INNEHÅLL
Kursmoment Omfattning Grundläggande marknadsföring 80% Industriell marknadsföring 10% Tjänstemarknadsföring 10% I kursen ges de grundläggande kunskaperna i ämnet marknadsföring, främst utifrån konsumentvarumarknaden. Vidare ges en introduktion i industriell marknadsföring och marknadsföring av tjänster.

UNDERVISNING
Undervisningen består av lektioner och redovisning av övningar. Deltagandet är obligatoriskt vid arbete med och redovisning av övningar.

EXAMINATION
Skriftliga tentamina med differentierade betyg samt godkända övningar. Rättning av tentamen enligt alternativ A i "Regler för tentamen".
KURSENS BETYGSKALA: U,3,4,5

MOMENT/PROV

Övrigt                                                      	  1.0	Poäng
Tentamen                                                    	  3.0	Poäng

LITTERATUR
Kotler, Armstrong, Saunders & Wong (1996): Principles of marketing, The European edition, Prentice Hall. Referenslitteratur: Olsson, Skärvad(1993): Företagsekonomi 99 (fakta och problembok), Liber . Feurst, O & Flodhammar, Å(1995): Engelsk/Svensk ordlista i marknadsföring, Liber-Hermods.

ÖVRIGT


Last modified: 97-06-05by Jan Lindberg
Tillbaka till institutions meny