Svenska Studiehandboken kurser
Ind ekonomi och samhällsvetenskap
IEM004 Marknadsföring för arbetsmiljölinjen 2.0 Poäng
THIS PAGE IS ALSO AVAILABLE IN ENGLISH
Program/Tidsperiod
R4 / Lp II
SPRÅK: Svenska
EXAMINATOR
Esmail Salehi-Sangari Tf prof
FASTSTÄLLD
Kursplanen är fastställd 970215 att gälla från höstterminen -97.
FÖRKUNSKAPSKRAV
MÅL
Kursens mål är att ge studenten en introduktion till grundläggande begrepp inom marknadsföring, tjänstemarknadsföring och intern marknadsföring.
Obs ! Kursen ger ej de förkunskaper som krävs för IEM002, IEM006, IEM010 och IEM015.
INNEHÅLL
á Grundläggande marknadsföring
á Intern marknadsföring
á Marknadsföring av tjänster
Kursen ger grundläggande kunskaper mot bakgrund av olika synsätt på modern marknadsföring. Ett sådant synsätt är intern marknadsföring, där företaget försöker få en strategi eller ett arbetssätt accepterat inom den egna organisationen. Här beskrivs den interna marknadsföringen som ett led i den industriella marknadsföringen vilken syftar till långvariga och stabila affärsförbindelser mellan säljare och köpare. Marknadsföring av tjänster belyses utifrån dess betydelse vid industriell marknadsföring av både tjänster och varor, t.ex. i samband med systemförsäljning .
UNDERVISNING
Lektioner, praktikfall och seminarier
EXAMINATION
Godkända övningar och praktikfall. Obligatorisk närvaro 75% av den schemalagda tiden utöver seminarier. För kursen ges betyget Godkänd eller Underkänd.
KURSENS BETYGSKALA: U,G
MOMENT/PROV
Obligatoriska moment 2.0 Poäng
LITTERATUR
Meddelas senare.
ÖVRIGT
Last modified: 97-06-05by
Jan Lindberg
Tillbaka till institutions meny